1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Nederlands [ADE] Drugsdoden

Discussion in 'Multi-Language Forum' started by Define, Oct 20, 2015.

1. Define

Define CCPLZ Donor Donor

De drugsdode die vrijdag werd gevonden in een woning in Amsterdam is een 33-jarige vrouw uit Zwolle. De vrouw had verschillende drugs gebruikt op een feest van het Amsterdam Dance Event (ADE).

Er is bloed afgenomen om te zien of haar drugsgebruik heeft geleid tot haar overlijden. In de loop van volgende week beslist het OM of sectie wordt verricht op het lichaam van de vrouw. Eerder deze week werd een dode vrouw gevonden in een hotel in de buurt van het Leidseplein. Het was een 27-jarige Belgische uit Oostende. De vrouw overleed na alcohol en speed te hebben gebruikt, zo staat volgens de Vlaamse krant Het Nieuwsblad in het autopsierapport.

Bron: Nu.nl

------------
    Discussie: Persoonlijk vind ik dit echt erg, helemaal op het drugsbeleid van ADE. Je mag 5 pillen in je bezit hebben tijdens het feest en er zijn honderden mensen opgepakt die met meer dan 5 pillen overstag gingen. ADE doet zo hun best met de campagne CAELEBRATE SAFE, en het voelt als falen, je doet een jaar lang je best om het zo goed mogelijk te laten verlopen en het eindigt met weer een dode...

Wat vinden jullie hier nou van?

2. RpwSteenwijk

RpwSteenwijk Official MM Donor

Heel vervelend voor de nabestaanden, maar je neemt dat spul met je volle verstand ( althans de meesten )

• Agree Agree x 1
  3. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Als je niet meer kan feesten zonder pillen, ja, dan is er toch iets niet helemaal goed. Echter kwam in het nieuws dat deze dame in haar slaap was overleden NA het ADE feest waar ze die avond/nacht was geweest. ADE betreurde dit ten zeerste omdat de campagne zo goed scheen te lopen. Ook waarschuwen ze met borden, en ook voor de NEP pillen die werden verkocht met het o zo mooie ADE logo.

4. JD

JD Pi-ka-boo Donor

De mensen waar je over leest hebben het (vaak) in eigen hand gehad. Teveel genomen, toch iets aannemen van vreemden, snel bijregelen op het feest zelf, verkeerde combi's en ga zo maar door.

Het is zeker zonde voor de organisatoren, die krijgen ongetwijfeld kritiek voor deze gebeurtenissen. Terwijl er toch ook weer duizenden mensen wel op een gezonde manier genieten van alle feestjes.

5. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Precies, en daar wordt nooit naar gekeken, altijd het negatieve. Terwijl er inderdaad WEL duizenden mensen los staan te gaan. Ook had ADE dit jaar nauw samengewerkt met een instantie die de drugs kan laten testen, echter waren deze wachttijden lang, pak hem beet, anderhalf uur. Dit is voor de meeste al de moeite niet waard om dan langs te komen. Ook als je iets had genomen en je niet goed voelde kon je daar terecht en kon je worden behandeld. Erg goed initiatief vind ik, professioneel wil ik niet zeggen, maar zeker de moeite waard om hier meer belastinggeld in te steken om het op feesten zo veilig mogelijk te houden en mensen een hou-vast aan te bieden.

6. Razz

Razz Dedicated Supporter Dedicated Donor

Met een opkomst van 350.000 mensen maar 200 arrestaties en 2 doden? GGWP.

Je bent je ervan bewust dat het XTC gebruik hoger is onder hoogopgeleiden dan laagopgeleiden? Just sayin'.

Het is een aparte trend om te zien, maar het is niet veel anders dan de gabber feesten in de jaren 90 en van die groep leven ook nog genoeg mensen die tamelijk succesvol in het leven zijn.

• Agree Agree x 1
  7. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Totaal zijn er 2 doden gevallen dit jaar, volgens het nieuws over ADE.

Hogeropgeleiden gebruiken meer drugs ja? Waarschijnlijk veel meer stress op het werk of worden er rustig van. Niets mis mee als je het in je eigen omgeving gebruikt.
    Maar als je het mij vraagt beetje dom als je de 'verkeerde' pillen gebruikt in combinatie met alcohol.

Eigenlijk kan je het niet vergelijken met 'vroeger' omdat de scene heel erg veranderd is ten opzichte van de 90'. Maar het drugsgebruik is wel hoger, omdat mensen het spannend vinden en het dus blijven gebruiken om die 'kick' te blijven voelen.

8. Original

Original ♛ Mikaelson ♛ Donor

Wil je nou zeggen dat je 5 XTC pillen bij je mag hebben op zn een feest/festival? Of lees ik het verkeerd.

9. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Ja, dat is de regel bij ADE. Is voor ieder feest/festival/club anders. Er zijn ook tijdens ADE 200-350 arrestaties verricht. Je leest het dus goed. :wut:

10. Original

Original ♛ Mikaelson ♛ Donor

Dus ff bij de kroeg mag je een paar pillen.... oke
    En stel je word staand gehouden en je hebt pillen bij je, word het niet afgepakt? of je bent op weg naar zo een feest en je hebt het bij je? Dat is buiten het feest

11. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Nee, per kroeg/club/bar/festival en/of feest is het verschillend. Maar omdat je TIJDENS ADE naar een feest gaat, gelden de regels van ADE, want de club stelt zich beschikbaar voor DJ's etc.. Dus max 5 pillen op zak, heb je er meer worden je pillen in beslag genomen en krijg je een geldboete van max 850 euro.

Last edited: Oct 20, 2015
  12. gsus106

gsus106 106 Donor

Ben er zelf naar toe geweest, en ja iedereen weet denk ik wel dat xtc risico met zich mee brengt. Ik zag op het feest waar ik was iemand met een zak vol pillen en niet zo een kleine ook.

13. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Ik was er inderdaad ook, ook op AMF. Als die gast gepakt werd met zoveel, zagen ze hem aan voor dealer, en dan ben je zeker wel de sjaak.

• Agree Agree x 1
  14. RpwSteenwijk

RpwSteenwijk Official MM Donor

Dat mensen hoogopgeleid zijn heeft in deze weinig te maken met verstand. Het lijkt me vrij algemene informatie dat drugs rare dingen kunnen doen,
    en al helemaal als je ook nog is dingetjes gaat mixen. Wat, als ik het goed heb gelezen, mevrouw heeft gedaan.

15. Wilcoo

Wilcoo CCPLZ Donor Donor

Fout, wettelijk gezien mag je 1 pil op zak hebben om hem te laten testen. Uiteraard mag je niks bij je hebben tijdens het feesten. Ze vervolgen je niet t/m 4 pillen. Vanaf 5 pillen zien ze je als "dealer" waardoor ze je wel vervolgen. Nou weet ik niet of ze deze regel overal in Amsterdam toepassen. Een vriend van mij werd gepakt tijdens Awakenings met 5 pillen op zak en kreeg een strafblad, moest een dag zitten & een geldboete van meer dan €500,00. Tijdens ADE werd 1 van ons gepakt met 3 pillen en werd er alleen uitgezet.

16. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Leuk feestje dan.. Zonde

• Agree Agree x 1

Share This Page