1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Nederlands GeenPeil knalt naar historisch referendum

Discussion in 'Multi-Language Forum' started by Goldwing Applegleam, Sep 27, 2015.

1. Robert

Robert lol Moderator Dedicated Donor

450k. dat is een godvergeten grote hoeveelheid

2. Original

Original ♛ Mikaelson ♛ Donor

Ik zie het vaak voorbij komen, ik snap alleen niet wat het allemaal betekent en doet.
    Kan iemand het me uitleggen?

3. remy

remy Well-Known Member

hopen dat het iets uit zou gaan maken

4. Razz

Razz Dedicated Supporter Dedicated Donor

Ik vraag mij af in hoeverre dit referendum nuttig gaat zijn voor Nederland. In het kader van de mogelijke verwachtingen van de gemiddelde Nederlander lijkt het mij vitaal dat zo'n eerste referendum succesvol is, anders is de kans groot dat bij een volgende poging tot een dergelijk referendum mensen niet massaal in beweging komen onder het mom van "er wordt toch niets mee gedaan". Daarnaast vraag ik mij af of de gemiddelde Nederlander een weloverwogen beslissing kan maken waarbij de korte- en langetermijn implicaties worden afgewogen. Ik zelf denk ik niet en schat mijzelf toch echt wel als Jan Modaal.

Desalniettemin, mooie prestatie.

5. Nazgul1444

Nazgul1444 Dedicated Supporter Dedicated Donor

Meneer roos snapt het zelf allemaal nog niet helemaal ^^

Verder is het een stom idee om 'het volk' te laten 'beslissen' (eigenlijk alleen puur een mening, maargoed). Laten we eerlijk zijn, het gemiddlede IQ van 'het volk' is net zo hoog als dat van een aap.

Stel je zal een referendum uitschrijven over een verhoging van het minimumloon, reken maar wat de meeste mensen stemmen.

Onzin, ophoepelen, daaaggg

• Agree Agree x 1
    • Made me laugh! Made me laugh! x 1
  6. Infraction

Infraction CCPLZ Donor Donor

De meest democratische weg is in dit geval niet het beste voor de democratie. :clefairy:

Last edited: Nov 13, 2015
  7. Define

Define CCPLZ Donor Donor

Dit dus. Echter betwijfel ik wel of het echt wat gaat opleveren.

Share This Page