1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Nederlands Oproep aan stemvee!

Discussion in 'Multi-Language Forum' started by Razz, May 18, 2014.

1. Razz

Razz Dedicated Supporter Dedicated Donor

Edel stemvee, u mag zich op korte termijn weer massaal naar de stembussen bewegen om op een partij c.q. persoon te stemmen die u het minst doet kotsen.
    Hierbij tracht ik een nette discussie op te zetten over ieders keuze en motivatie, deelname aan deze discussie is geheel op vrijwillige basis. Gelieve deze discussie niet in een PVV vs. Overigen te laten escaleren.

Vooralsnog ben ik van plan op de piratenpartij te gaan stemmen, op wie exact is nu nog de vraag.

2. Robert

Robert lol Moderator Dedicated Donor

Artikel 50, want de kanker met je EU.

• Agree Agree x 3
  3. Ik dank u voor deze heerlijke bijdrage aan het massale gezeik onder gepeupel. Dank je wel.

Anyways, ik ga voor de europese verkiezingen wel Hans van Baalen stemmen. Europa vind ik allemaal best, we komen er toch niet meer van af. Het meerendeel van de partijen die sterk tegen europa zijn, komen over als een stel (religie)gekkies, daar hoef ik mij niet mee te verbinden.

Wat minder is prima, niet helemaal zonder.

#YOLO kom maar op met die haat.

• Made me cry! Made me cry! x 1
  4. Razz

Dank u voor uw interessante en uitgebreide toelichting op uw keuze.

Persoonlijk zie ik graag dat Europa zich weer wat meer gaat bezig houden met economisch belang in plaats van het reguleren van onzinnigheden.

• Agree Agree x 1
  5. Tsja, Nederland heeft er maar een klein aandeel in. Ik betwijfel de daadwerkelijke invloed op europa. En aangezien alles als gemeenschappelijk belang zal worden besloten zullen we allemaal maar moeten kijken waar we het verste mee komen. Persoonlijk denk ik dat het mee valt hoe veel last we van EU gaan krijgen.

6. Robert

Zolang wij, als Nederland (want hé, volledig anarchistisch ben ik ook niet) nog niet eens god-ver-de godver van onze staatsschuld af zijn vind ik humoristische meuk als de geldverslindende EU en ontwikkelingshulp flauwekul.

Geld wat je niet hebt, kan je niet uitgeven. Zeker als je dan kijkt naar het debacel Oekraïne.
    Eerst namens de EU veel financiële steun en hulp beloven, en dan breekt de pleuris uit en doen we he-le-maal niets. Kansloos! Waar betaal je dan in godsnaam voor, eurofiele meuk

Daar komt nog bij dat er landen als Spanje en Italië (prachtige vakantieoorden hoor, daar niet van) met een nog veeeeul grotere staatsschuld hebben die vervolgens (omdate ze groter zijn) kunnen doen en laten wat ze willen. Van de zotten, lekker handel mee blijven drijven, maar niet financieel mee in zee gaan.

• Made me laugh! Made me laugh! x 1
  7. yordy2000

yordy2000 Trade Banned Trade Ban

Hm gezien ik uit principe niet stem verdiep ik mij verder ook niet in politiek, 1 pot nat als je het mij vraagt.
    New world order is iig in volle gang ^^

8. Razz

Volgens mij is er niet één land wat geen staatsschuld heeft, je statement "Geld wat je niet hebt kun je niet uitgeven" is dus redelijk kort door de bocht. Dit neemt niet weg dat we met een probleem zitten.

Je zou ook blanco kunnen stemmen, dan heb je in ieder geval toch gebruik gemaakt van je recht om te stemmen wat je naar mijn idee ook 'recht' geeft om te klagen.

9. Robert

Heb je je aluminumhoedje al opgepoetst?

Uit principe niet stemmen, er zijn vroeger een heleboel, een he-le-boel dappere mensen gestorven zodat jij een stem hebt, jezelf niet verdiepen en stemmen (er is geen foute stem, want stemmen is subjectief) is daarom een recht wat je hebt weggooien. Doodzonde.
    --- Double Post Merged, May 18, 2014 ---
    Correct. zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld

Zolang onze rente echter z'n groot gat in onze begroting slaat dat we moeten korten op zorg en onderwijs (wat, in mijn opinie, de grootste taken van de overheid zijn) hoeven wij andere landen (EU lidstaten) niet te helpen met hun problemen, zoek het lekker uit met je schuld.

10. Razz

Het heeft toch geen zin om geld te pompen in die kut MBO'ers[/sarcasm]

Als wij in tijden van 'nood' geen hulp aan anderen verlenen, hebben wij dan nog wel zekerheid dat wij hulp krijgen wanneer dat nodig is? Ik ben het met je eens dat er een probleem is, maar dat probleem is niet zo eenvoudig op te lossen als jij nu schetst.

11. Robert

Kut MBO'rs krijgen me toch al een partij nutteloze steun, heb je wel eens gekeken naar die regeling daar in vergelijking met het HBO/Uni? slaat nergens op.

12. Jantje blokvoort

Jantje blokvoort Banned Banned Trade Ban

Wilders

• Agree Agree x 5
    • Like Like x 1
    • Made me cry! Made me cry! x 1
    • Nice idea! Nice idea! x 1
  13. Largex3

Largex3 guardian of auroria Donor

Hij wilt nederland niet vertegenwoordigen :'(
    Waarschijnelijkis hij bang dat zijn kapsel heel EU schokt.

14. Real

Real Well-Known Member

Vind je 't niet een beetje zonde om te stemmen op een partij die hoogstwaarschijnlijk geen zetels gaat krijgen?

• Facepalm Facepalm x 2
  15. Robert

Met die instelling ga je richting een Amerikaans politiek systeem, een tweepartijenstelsel.

Kijk eens naar deze playlist

• Agree Agree x 2
  16. Razz

Dat zou betekenen dat ik wellicht op een partij stem met idealen waar ik totaal niet achter sta. Dat is nu niet echt de bedoeling van een democratie.

• Agree Agree x 1
  17. Jantje blokvoort

Jantje blokvoort Banned Banned Trade Ban

Geen zetels hahahahha

HAHAHAHAHAHA

OK

18. Real

Real Well-Known Member

Geen tijd voor /zin in sorry.
    inb4 the hate, een tweepartijenstelsel zou wel veel doelmatiger kunnen optreden, als ze een absolute meerderheid hebben.
    Je kunt nooit 100% achter de idealen van een partij staan. Ik kies liever voor een partij waar ik grotendeels achtersta en kans heeft op (een flink aantal) zetels, dan op een partij die hoogstwaarschijnlijk geen zetels zal krijgen en daarom mijn stem nutteloos was.
    Goed argument, mooi onderbouwd. Dat zouden meer mensen moeten doen.

• Made me laugh! Made me laugh! x 2
  19. Razz

Weet je wie er nog meer met een tweepartijen stelsel begon?

20. Cuckoo

Cuckoo Fuckeh Yuuu Donor

En dan zit ik hier, als net 18 jarige die voor het eerst zijn stem mag laten gelden. Erg vrolijk wordt ik er niet van als ik dit allemaal weer lees. Los van de hele pvv meute die ik maarr gewoon negeer, word ik ook niet erg vrolijk van de rest van de politiek. Het punt is dat je eigenlijk nooit op iemand kan stemmen die volledig dezelfde stantpunten heeft als jij en het eeuwige gezeik over niet stemmen is al helemaal complete onzin, want daarmee verander je echt niks.

Dus ik ben op zoek naar advies! Ik ga mijn stem laten beinvloeden door wildvreemde op internet. Zonder me erg te hebben verdiept in het onderwerp gaat mijn stem nu uit richting d66, vooral omdat zij nog het begrip op kunnen brengen om concessies te doen. Zij lijken de enige partij te zijn die toegeven dat ze niet alles waar kunnen maken en nog een beetje met andere partijen durven te praten. Ik wordt compleet ziek van de anti politici ala pvv die veel schreeuwen en weinig zeggen. Daarnaast ben ik voor immigratie, hoe meer beter, als er mensen zijn die jou baan goedkoper en beter kunnen doen, verdien je die baan niet.

Maar buiten pvv ben ik volledig open, overtuig me, maar verwacht een discussie ;)

Share This Page